Στις ημέρες μας οι εξαντλητικές δίαιτες αδυνατίσματος και τα διαφημιζόμενα ως σκευάσματα απώλειας βάρους εμφανίζονται ως οι μορφές διατήρησης του σωματικού βάρους και απόκτησης και διατήρησης ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής.  Η συνολικότερη στάση όμως του κάθε ενός  μας σχετικά με την καθημερινή δίαιτα αποδεικνύεται πολύ πιο σημαντική και αποτελεσματική.

Μερικές χρήσιμες συμβουλές οι οποίες ακολουθούν μπορούν να αντιστρέψουν την εικόνα του σώματος μας και πολύ πιο σημαντικό να βελτιώσουν την γενικότερη ποιότητα υγείας και ζωής μας.

Η εκμάθηση και η ενασχόληση με την μαγειρική τέχνη αποδεικνύεται πολύ σημαντική. Μέσα από παρακολούθηση εκπομπών μαγειρικής και επένδυση σε βιβλία μαγειρικής και σε ειδικά κουζινικά σκεύη, το άτομο μπορεί να αφομοιώσει πρακτικές για έναν υγιεινό τρόπο παρασκευής φαγητών και να επιλέγει τρόφες με υψηλή διατροφική αξία με χαμηλές όμως θερμίδες και λιπαρά.

Επίσης, η υγιεινή διατροφή δεν θα πρέπει να συνδυάζεται με μεγάλες μερίδες φαγητού.  Μικρά μυστικά αποτελούν η ελεγχόμενη μερίδα στο πιάτο, το αργό μάσημα του φαγητού και το σταμάτημα όταν αισθανθούμε κορεσμό.

Ακόμη, η αντικατάσταση ορισμένων καθημερινών τροφών με άλλες πιο υγιεινές αποδεικνύονται πολύ αποτελεσματικές. Η αντικατάσταση της άσπρης πατάτας από την γλυκοπατάτα, του άσπρου ψωμιού από το πολύσπορο μαύρο και των λευκών ζυμαρικών από τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως αυξάνουν την πρόσληψη βιταμινών και μειώνουν την ημερίσια θερμιδική πρόσληψη.

Τα λίπη δεν θα πρέπει να καταργηθούν εντελώς σε μία δίαιτα. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι διαίτες που έχουν ως άξονα την χαμηλή πρόσληψη λιπών μπορούν να έχουν αντίστροφα αποτελέσματα στο επίπεδο υγείας. Στην χώρα μας ειδικά, ένα πλαίσιο δίαιτας βασισμένο στην μεσογειακή διατροφή η οποία έχει κύριο συστατικό το ελαιόλαδο είναι προτιμότερο από την απόρριψη όλων των λιπών σε μία δίαιτα.

Η ενσωμάτωση ψαριών στην εβδομαδιαία διατροφή αποτελεί ένα κοινό μυστικό. Η αντικατάσταση λοιπόν του κρέατος από ψάρι δύο φορές την εβδομάδα αυξάνει την πρόσληψη  ω3 λιπαρών οξέων και μειώνει αισθητά τον κίνδυνο καρδιακών επεισοδίων.

Η κατανάλωση άφθονων φρούτων και λαχανικών σε ποικιλία και σε συχνή βάση ανά εβδομάδα δίνουν στον οργανισμό τα απαραίτητα ποσοστά βιταμινών και προλαμβάνουν αρκετούς τύπους καρκίνου.

Ενώ αυτές οι συμβουλές δεν εξαντλούν σε καμία περίπτωση το ζήτημα της υγιεινής διατροφής αποτελούν μία καλή αρχή για την αλλαγή της διατροφικής μας καθημερινότητας.

ΠΗΓΗ

Louisa Kasdon : «How to Build a Better Diet», Ηarvard Medicine