Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει τα θετικά αποτελέσματα κατανάλωσης κρασιού εφόσον αυτή παραμένει σε μέτρο.  Το κρασί είναι πραγματικά υγιεινό εάν δεν καταναλώνετε σποραδικά και σε μεγάλες ποσότητες αλλά τακτικά και στα όρια που το τοποθετούν οι ιατροί (Γερμανοί ιατροί θεωρούν 320 γραμμάρια το ανώτατο όριο κατανάλωσης αλκοόλ για τις γυναίκες και 450 γραμμάρια για τους άνδρες).

Διεθνείς έρευνες έχουν προσδιορίσει τα οφέλη του κρασιού στην προστασία της λειτουργίας της καρδιάς αφού βοηθά στην φυσιολογική αρτηριακή πίεση και στην καλύτερη στεφανιαία κυκλοφορία, στην βελτιωμένη πέψη και στην καλύτερη ψυχολογική διάθεση.

Αυτά είναι στοιχεία που όλοι γνωρίζουμε ωστόσο ίσως να μην έχουμε υπόψιν μας τις διαφορές μεταξύ του κόκκινου και του λευκού οίνου, οι οποίες φυσικά δεν εξαντλούνται μονάχα στην διαφορά του χρώματος.

Τα κόκκινα κρασιά περιέχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε οξέα από ότι τα λευκά, πράγμα που τα καθιστά πιο εύπεπτα για ανθρώπους με ευαίσθητο στομάχι.

Τα κόκκινο κρασί είναι πιο πλούσιο σε φαινόλες, φαινολικά ανθρακικά οξέα και τανίνη. Η τανίνη είναι μια ουσία που υπάρχει στην σάρκα και στα στελέχη των σταφυλιών.  Τα κρασιά εκείνα που είναι πιο πλούσια σε τανίνη επιφέρουν πιο αργές και πιο μακροχρόνιες θετικές συνέπειες στον ανθρώπινο οργανισμό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε σχέση με το λευκά.

Επίσης, η χαμηλή περιεκτικότητα σε αρωματικές ουσίες  σε συνδιασμό με τις χαμηλές τιμές των οξέων και την υψηλότερη θερμοκρασία πόσης, κάνει το κόκκινο κρασί σύμμαχο για ένα πιο υγιές έντερο και στομάχι.

Συγκρίνοντας απλά τα κρασία όσον αφορά τις επιδράσεις τους  στην διάθεση και στην ψυχολογία μας, θα λέγαμε πως τα κόκκινα κρασιά είναι πιο χαλαρωτικά και προκαλούν νύστα ενώ τα λευκά τείνουν να προκαλούν διέγερση και αναζωογόνηση.

Τέλος, για τους ανθρώπους που πάσχουν απο διαβήτη, υπάρχουν κρασιά με χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, μέχρι 320 γραμμάρια απο τα οποία τα μισά είναι γλυκόζη, που έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν γιατί επιτρέπονται στη διατροφή τους. Ανάλογες πληροφορίες αναφέρονται στις ετικέτες των μπουκαλιών.

Πηγή: «Λεξικό για κρασιά» Christina Fischer